امروزه حفظ قواعد زیباشناسانه و هنر طراحی گرافیک و تصویرپردازی در تمامی جلوه ها وشئونات عرصه های صنعتی ، فرهنگی ، هنری و علمی و آموزشی ، تبدیل به یک الزام شده و شاید به جز مواردی استثنایی و اشخاصی معدود ، همه افراد در صورت مواجهه با هرنوع تبلیغ ، متن های مصور ، پیام های تصویری و … ابتدا کیفیت هنری – گرافیکی ، یا ارائه و چاپ آن را بررسی کرده و بعد از مقبول افتادن سطح هنری و کیفی و در صورت جذابیت ، خود را درگیر خواندن مطالب و یا فهم پیام آن تصویر می کنند . این هنر و مهارت در عرصه جهان تجارت تبدیل به یک الزام رقابتی شده و شاید کمتر کسی باشد که از لزوم داشتن نام تجاری مناسب ، نشان تجاری ( Logo ) زیبا و جذاب ، و طراحی گرافیک مناسب با هویت سازمانی ( Corporate Identity ) بی خبر باشد . و بهترین ابزار در این راستا تصاویر گرافیکی زنده ای است که با رشد مقبولیت و تکنولوژیکی آن سازمان و یا شرکت رشد می کنند و بار انتقال مفاهیمی چون ؛ نوع خدمات ، اصالت ، اطمینان و ضمانت و … را به ذهن مشاهده کننده آن ، به دوش می کشند . بر این اساس طراحی گرافیک عناصری چون نشان تجاری و یا هویت سازمانی باید به گونه ای باشد که علاوه بر انتقال مفاهیم گفته شده دارای قابلیت تغییر ، رشد و باز آفرینی باشند تا به بهترین گونه ممکن رشد و پیشرفت کالا و یا خدمات را به مخاطب انتقال دهد .